Whitsundays trip en noodweer in Australie!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rick Louwerse - WaarBenJij.nu Whitsundays trip en noodweer in Australie!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rick Louwerse - WaarBenJij.nu

Whitsundays trip en noodweer in Australie!!!

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

18 Februari 2008 | Australië, Cairns

Hallo allemaal,

Ik heb weer van alles meegemaakt de laatste 1,5 week, lees en huiver……..

In mijn vorige bericht typte ik nog vrolijk dat ik in het zonnetje zat met +/- 30 graden. Helaas, de zon werd al gauw ingeruild voor noodweer. Vanuit Town of 1770 is de trip verder naar boven gegaan. De bedoeling was een stop te maken in Bundaberg, dit plaatsje zag er dusdanig saai uit dat we gelijk doorgereden zijn naar Mackay. Onderweg kwamen de eerste regendruppels al tevoorschijn, deze regendruppels zouden voorlopig niet stoppen. In Mackay aangekomen was het al duidelijk. Kamperen is onmogelijk met dit weer, op zoek naar een hostel. We kwamen terecht in een hostel genaamd Gecko’s, het waren ook werkelijk gekken daar(lees verderop)….. Na het avondeten hadden we ons gesetteld op onze kamer. Niels heeft een laptop mee vanuit Nederland en we hadden een dvdtje opgezet. Tot mijn verbazing zag ik dat ik niet de enige was in mijn bed. Nee mensen, er lag geen mooie vrouw bij me in bed maar een handje vol BEDBUGS!!!!!! Dit zijn kleine irritante beestjes die (vooral ’s nachts) het lekker vinden wat bloed uit mensen te ‘drinken’. De beten veroorzaken jeuk, deze jeuk is nog erger dan dat van muggen. Het is een probleem waar je veel over hoort en leest hier in Australië. Men zegt: Als je bedbugs hebt is het noodzakelijk het matras te vervangen voor een nieuwe en de kamer grondig te reinigen. Enfin, ik bel de beste hostelmanager op en vertel dat ik gezelschap heb in bed, hij was er binnen 10 minuten. De beste man gaf me schone lakens en spoot wat ‘gif’ op de lattenbodem en that’s it. Ik zeg: ‘Sorry, but this doen’t work and you know that. Do you have a new matras or another room for me?’ Het hele hostel zat vol dus geen andere bedden beschikbaar. Hij wilde me mijn geld teruggeven en anders moest ik maar met deze oplossing genoegen nemen. Het was inmiddels 23.30u en buiten kwam het water nog met bakken uit de hemel.
Rick zegt: ‘I don’t have any choice, do I?!’
De Gecko zegt: ‘Not really’.
Daar moest ik het dus maar mee doen. Je zult begrijpen dat ik niet echt geslapen heb deze nacht. De volgende dag viel het gelukkig allemaal mee en kon ik slechts enkele bulten vinden. Op deze maandag hebben we ook besloten om het hostel te verlaten en onze reis voort te zetten richting Airlee Beach. De regen werd erger en erger, het water stroomde als een rivier door Mackay(zie foto). Zo’n hevige regen heb ik nog nooit gezien in mijn leven, het blijkt de ergste regenval sinds 1958 te zijn. Er stond een vrouw op de bus te wachten en het water stroomde op kniehoogte langs haar benen….. echt ongelooflijk. We lieten ons door de hevige regen niet tegenhouden en we zijn op deze bizarre regendag uiteindelijk aangekomen in Airlee Beach. Achteraf een hele verstandige keus, onderweg melde het nieuws op de radio dat er krokodillen en slangen door de straten van Mackay hebben gezworven tijdens de overstromingen. We konden in Airlee Beach nog net een vrij plekje vinden in een hostel genaamd Magnums, ook dit was geen succes! In ‘ons huisje’ (waar 7 andere sliepen) was het licht minimaal en hing een geur alsof er 10 lijken onder de grond lagen…. werkelijk!!! Ook de airco had het begeven, de temperatuur is hier tropisch dus de benauwdheid was werkelijk tot aan je onderbroek te voelen(letterlijk een sappig detail)……. De avond hebben we daarentegen wel gezellig doorgebracht met de nodige drank, spelletjes en een bezoek aan de kroeg.

Maar wat zich deze nacht (11 op 12 feb.) in Airlee Beach heeft afgespeeld is werkelijk bizar! Door de nodige alcohol kwam ik toch in diepe slaap en heb ik de TROPISCHE STORM niet eens gemerkt die voorbij geraasd is!!! Airlee Beach ligt aan zee en op deze zee heeft het werkelijk gespookt die nacht. Er zijn +/- 60 boten compleet met anker en al tegen de wal geslagen. Deze dag heb ik dan ook echt de ramptoerist uitgehangen en langs het strand en de haven gewandeld om de schade eens te bekijken. Van sommige boten is werkelijk niets meer over. Op het strand was van alles te vinden, van kompassen tot stuurhutten.(ZIE FOTO’S!!!!!!)
Je ziet eigenaren treurig kijken naar iets wat ooit hun oogappeltje was. De meeste mensen zijn hier wel tegen verzekert, gelukkig!!!

Het bezoek aan Magnums(hostel) was geen succes, deze dag(12 feb.) is dan ook gevult met het zoeken naar een ander hostel. Het is Koala’s geworden, de organisatie waar ik mijn Fraser Island(zie vorige bericht) & Whitsunday trip geboekt heb. De whitsunday trip bestaat uit een 3 daagse boottrip waarin de Whitsunday eilanden (Great Barrier Reef) bekeken, en sommige bezocht worden.

Op woensdag 13 februari ging dan ook het Whitsunday avontuur beginnen. Rond 15.00 uur vertrok de boot en gingen we de zee op. Wonder boven wonder was het droog en konden we op het dek verblijven. Ik had wat moeite met de golven en werd een klein beetje zeeziek. Na 2 uur varen kwamen we aan op South Molle Island, de plek waar we de komende 2 nachten zouden slapen. Dit tropisch eiland is een soort resort met de nodige luxe. De kokosnoten zijn gewoon langs de straat en zelfs op de golfbaan te vinden(zie foto). De eerste dag werd afgesloten met een goed diner en een avondje uit in de bar aan het strand.

De tweede dag begon vroeg met het ontbijt om 06.30u. Na het ontbijt de boot op om richting het Whitsunday Island genaamd Tonque Bay te varen. We hebben aan dit eiland een bezoekje gebracht en het was weer geweldig mooi om te zien. Witte stranden, blauwe zee etc. etc.(zie foto’s). Na Tonque bay was het tijd om het Great Barrier Reef eens van onderwater te bekijken. We kregen de gelegenheid om te gaan snorkelen. Door de vele kwallen in deze tijd van het jaar was het wel noodzakelijk een stinger suit te dragen, dit is een soort duikpak dat je beschermt tegen eventuele kwallenbeten. Ik was erg onder de indruk, vond het geweldig om het koraal en de nodige vissen te bekijken. Ik had voor deze gelegenheid een onderwatercamera gekocht (zo’n weggooi ding), hopen dat het mooie foto’s geworden zijn. Na dit aangename onderwaterwereld bezoekje zijn we teruggevaren naar South Molle Island. Hier hebben we deze mooie dag met ‘slechts’ één regenbui beëindigd met een goed diner en een drankje in de bar.

En toen was het alweer de laatste dag Whitsundays. Ook deze dag begon weer vroeg, het ontbijt stond klaar om 07.00u. Waar de 2e dag begon met een strakblauwe hemel, begon de 3e met grijs, grijs en nog eens grijs. De 3e dag bestaat altijd uit snorkelen en de terugreis naar Airlee Beach. Nu had de crew voor ons een aparte plek bedacht om te snorkelen. In de hevige storm(waar ik al meer over verteld heb) is een plezierjacht tegen één van de eilanden geramd. De mensen aan boord van dit jacht zijn midden in de nacht door helikopters gered, dit heeft het nieuws in Australië gehaald!!!! Dit jacht ligt nog tegen de rotsen en op die plaats kregen wij de gelegenheid te snorkelen. Naast het koraal & vissen zag je ook allerlei resten van het jacht op de bodem. Ook persoonlijke bezittingen als een digitale camera en zelfs een portemonnee is door snorkelaars uit onze groep gevonden. Ook de derde dag was ondanks de oneindige regen een dag om niet meer te vergeten.

Whitsundays was dan ook weer een geweldig mooi avontuur…..!!!

Bij terugkomst in Airlee Beach bleef het water maar met bakken uit de hemel vallen . Vele reizigers zaten hier vast omdat bussen en vliegtuigen niet vertrekken vanwege het slechte weer. Op dit moment(17feb.) is het voor vele nog steeds niet mogelijk om Airlee Beach te verlaten.
Ik ben 16 feb. Vertrokken richting Townsville. We hebben de gok genomen om met het gewoon te proberen, we zijn door ‘onze’ auto gelukkig niet afhankelijk van busmaatschappijen etc. Deze reis begon al goed met na 30 km de eerste afgesloten weg. Het water liep gewoon als een rivier over deze highway heen. Nu hebben wij een navigatie in de auto, deze kreeg opdracht een alternatieve route voor ons te zoeken. Na een 4 uur durende reis zijn we aangekomen in Townsville. Ook in deze stad is goed te zien dat de regenval abnormaal is dit jaar. Winkels zijn gesloten etc. etc.! Op 17 feb. Gaat de reis verder richting Cairns, in deze stad wil ik wat langer blijven en misschien mijn duikercertificaat halen. Dit brengt wel weer de nodige kosten met zich mee….. dus misschien dan uiteindelijk toch aan het werk, alle opties blijven open.

Jullie horen weer van me,

Gr. RL


  • 18 Februari 2008 - 08:08

    Dewilde:

    Ricky...

    Goed om te lezen dat je nog leeft na de nodige stormpjes en regebuien! Wij mogen hier nooit meer klagen over de regen zie ik! Aardig buitje..dahaag!!

    Mooi dat je je nog steeds vermaakt.
    Ondanks de nodige bezoekers in je bed haha.

    Veel plezier

    Gr

  • 18 Februari 2008 - 08:58

    Stef:

    Hahaha Ricky,

    Wat een verhaal hééé!! Mooi dat het verder goed met je gaat...!

    Hier ook alles goed..

    Gr.

  • 18 Februari 2008 - 14:18

    Maira:

    Super verhaal weer!!
    Heel veel plezier nog, geniet deze maand even extra.. Je bent nu toch echt aan het aftellen en dan gaat de tijd snel.. Duzzz Enjoy, Have Fun and Party Hardy!!!

    Dikke kussie van je Zussie...xXx

  • 18 Februari 2008 - 17:00

    Frans:

    Hallo Rick,mooi verhaaltje weer,leuk om te lezen.Je hebt de afgelopen paar dagen weer van alles meegemaakt,en dan toch nog genieten,dat is top.Rick ga er nog maar een paar weken flink tegenaan,voor je het weet is het voorbij.Groetjes,

  • 19 Februari 2008 - 18:08

    Monique :

    Haihai Rick!

    Tsjee wat een avonturen allemaal :)
    Wel spannend!! :S
    Verder heb je het nog wel naar je zin... Geniet nog even van je laatste maandje! Enne de zon schijnt hier al wel een paar dagen :) hahaha...

    Monique Collega van moeders!!!

  • 20 Februari 2008 - 16:02

    Wilco:

    heimwee naar het park hyatt.....?

  • 20 Februari 2008 - 22:49

    Tsadok:

    Hi Rick
    Wat een avontuur jonge!
    Pas op je zelf en geniet er van.
    gr.

  • 22 Februari 2008 - 02:05

    Brent:

    Toppertje,

    Auto is verkocht en wordt maandag ingeleverd. Nog snel een paar leuke dingen bezichtigen en daarna zijn we zonder onze mooie jeep.

    Het weer is gelukkig beter aan het worden hier dus het wordt tijd dat we hier even flink een avondje gaan stappen.

    Groetjes Brent, Anneke, Ernst en Mar

  • 23 Februari 2008 - 15:27

    Jens:

    Rick, wat lees ik nou allemaal?? Je kan ijn ieder geval niet zeggen dat je niks hebt meegemaakt daar...Ik dacht dat Nederland bekend stond om de regen maar daar kunnen ze der ook wat van! Probeer tussen de druppels de zonnenstralen op te vange jongen! Gr!

  • 23 Februari 2008 - 18:43

    Dewilde:

    hoe was het met brent verder..in het hosteltje...lachen!!

    rustig aan verder, ik bewaak de baantjes wel. en zal Tiesto de groeten van je doen vannacht! ga richting jaarbeurs.

    ciao

  • 24 Februari 2008 - 08:05

    Brent:

    vanavond wet t shirts!!!!!! Ik verwacht je daar te zien, aight!!!

  • 24 Februari 2008 - 21:11

    Henk:

    Heey Rick,

    Heavy story dit keer!
    Bed-bugs down under? En ik maar denken dat die Aussies een proper volkje zijn...
    En wat het weer betreft: tja, niet fijn natuurlijk maar op Texel zouden ze zeggen: er is van alles op het strand, goed jutters-weer vandaag!
    Die stingersuit ziet er inderdaad sexy uit trouwens... als het maar geen sexy swinger-suite wordt! Hoewel, dan moet er natuurlijk wel iemand te "swingen" zijn... :-)
    Take care en geniet er nog ff van!

    groeten!
    Henk

  • 28 Februari 2008 - 22:24

    Doortje:

    Ha die Rick. Sjonge jonge. Jij maakt nogal wat mee. Dit zijn toch schitterende ervaringen.
    Ik geniet iedere keer weer van je verhalen. En natuurlijk de mooie foto's.

    Hoe is het trouwens met de bananen?????
    Ik heb iets van je moeder vernomen!!!!

    Hou je taai en nog veel plezier.

    Lieve groetjes,
    Doortje.

  • 29 Februari 2008 - 08:07

    Anneke En Brent:

    He bananenman,

    We vertrekken zondag rond 13.25. Zitten in kamer 130. Morgenavond biertje doen?

  • 02 Maart 2008 - 03:49

    Ernst En Mar:

    Harde werker! Alles lekker? Wij vertrekken op 3 maart naar Melbourne, misschien nog biertje doen vanavond in Gilligans? Wij zitten in kamer 130.

    Brent en Anneke zijn inmiddels vertrokken. Het Great Barrier Reef was fantastisch, we hebben topfoto's!! Trouwens nog geinteresseerd in AUD? Wij hebben veel over, misschien kunnen we wat slijten aan jou :).

    Laat maar weten! Wij zitten vanaf 19.00 uur in Gilligans.

    Ciao ciao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2008

Bye Bye Australie!!!

16 Maart 2008

Back in Sydney

09 Maart 2008

Outback

03 Maart 2008

Cairns en werk!!

18 Februari 2008

Whitsundays trip en noodweer in Australie!!!
Rick

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 17853

Voorgaande reizen:

22 November 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: