Back in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rick Louwerse - WaarBenJij.nu Back in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rick Louwerse - WaarBenJij.nu

Back in Sydney

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

16 Maart 2008 | Australië, Sydney

Dag allen,

Het einde van mijn reis komt in zicht, het bezichtigen van natuurparken etc. gaat dan ook niet meer gebeuren......

Bij aankomst in Darwin (9 maart) kwam ik er al snel achter, dit is geen topstad. We arriveerde op zondagmiddag dus een ticket boeken was die dag niet mogelijk. Op maandag heb ik dan ook gelijk mijn ticket naar Sydney geboekt. In darwin is weinig te zien, alleen de haven was leuk te bekijken maar ook niet meer dan dat. In Darwin heb ik dan ook afscheid genomen van mijn reisgenoot Niels, hij blijft in Darwin om te gaan werken. Niels, maak het goed!!!

Mijn vlucht stond gepland op woensdag 00.25u. Nu heb ik al genoeg regenbuitjes gezien hier in Australie, ook deze nacht liet de regen zich weer van haar beste kant zien. Vanwege de onweer en hevige regenval zijn we dan met een vertraging van +/- 45 minuten vertrokken richting Sydney. De tijdzones tussen Darwin en Sydney zijn verschillend, aankomst Sydney 07.30 uur. Dit was weer een kort nachtje voor Rick. Ik heb mezelf een beetje in het diepen gegooid want ik had geen accomodatie geboekt. Ik wilde graag mijn laatste week aan het strand (bondi beach) doorbrengen. Ik heb het hostel vanuit Darwin gebeld maar ze konden me op dat moment geen slaapplek garanderen. Ik heb de gok gewaagd en ben van vanaf het vliegveld met de bus richting Bondi Beach gereist (+/- 45min).Ben naar het hostel genaamd noah's backpackers gelopen en gelukkig, er was een plekje vrij. Ik vertoef hier nu al vanaf woensdag 12 maart.Leuk om te vermelden is dat bijna precies een jaar geleden mijn neef Tom hier zijn eerste paar dagen in Sydney/Australie heeft doorgebracht. Tom, absoluut een hostel dat de moeite waard is!!!

Heb het erg getroffen met mijn kamergenoten. Na de eerste dag komt Phil (kamergenoot uit Engeland) de kamer binnenlopen, of ik zin had om te werken....!!! Werken, dat stond niet op de planning want dat ging allemaal niet zo makkelijk.... Nou niet hier in Sydney. Een ozzie was naar hem toe komen lopen met de vraag of hij zin had te helpen bij zijn verbouwing, als hij nog een tweede persoon kon vinden zou dat top zijn. Ik zag het wel zitten en na een uurtje waren we dan overwachts bij deze ozzie aan het werk. Deze keer beviel dan ook 1000x beter dan die bananenfarm. Het werk bestond uit wat sloopwerkzaamheden en het graven van gaten in de tuin. Hard werken maar echt heel leuk/gezellig. Deze man was zo goed voor ons, ongelooflijk! Er werd een grandioze lunch voorgeschotelt en aan het eind van de dag kwamen we er ook nog achter dat deze man niet te beroerd was ons erg goed te betalen voor dit werk.

Na 5 uurtjes werken en 150 dollar rijker kwamen we tevreden aan in ons hostel. Tja, er is op zo'n moment niets beters dan je bodyboardje vanuit het hostel mee te pakken om de zee onveilig te gaan maken. (Deze week kunnen we misschien nog 1 dagje voor hem aan het werk, zou mooi zijn)

Verder zien mijn dagen hier in Sydney er vooral zonnig en relaxed uit. Heb mijn hardloopschoenen maar eens uit mijn backpack gehaalt, die conditie weer proberen op te schroeven. Verder ben ik veel in de zee te vinden en Sydney centre word bezocht voor een cappucino bij Starbucks en genieten van het moois er staat/rondloopt ;)!!!

Mijn laatste dagen zullen er niet heel veel anders uitzien, gok ik!!! Morgen is het St patricks day, een feestdag voor vele hier, misschien dat ik dat ook maar eens ga vieren...

Vrijdag 21 maart 15.45uur is het dan zover.... dan ga ik dit geweldige land gedag zwaaien vanuit het vliegtuig om vervolgens op zaterdag (lokale tijd) 06.35uur te arriveren in Nederland.

Tegen die tijd een laatste update....

Gr. vanuit Sydney

RL

(foto's houden jullie tegoed)

  • 16 Maart 2008 - 08:28

    Maira:

    Je verhalen zijn super om te lezen, het is dan ook jammer dat hier binnenkort een einde aan komt.. Daar tegenover staat dan wel dat je volgende week om deze tijd weer gezellig naast je zussie aan de ontbijt tafel zit..;-) Dus broertje, GENIET nog even 100% in SIDNEY van al het LEUKS en MOOIS!!!!

    Heel veel plezier!!

    Dikke kus

  • 16 Maart 2008 - 10:00

    Jacq:

    Rick leuk om te vernemen dat je het zo fijn hebt gehad.Behouden thuisreis en geniet nog van die laatste paar dagen. Tis hier nu typisch Hollands weer.

    wees gegroet

  • 16 Maart 2008 - 10:13

    Carel:

    Heb genoten van je verhalen. Ik heb het idee dat je in die paar maanden Australië meer hebt beleeft dan ik in mijn 63 jaar. Geniet nog even van het mooie weer daar, hier is het kl#%*weer.
    Goeie terugreis, en misschien zie ik je nog wel eens bij Siepi en Peter om wat over je reis te praten.
    groetjes Carel.

  • 16 Maart 2008 - 16:29

    Ans :

    het eind komt in zicht,geniet volop van je laatste dagen in het mooie sidney.
    rick een tip ga veel in de zon en de zee, ben bang dat het er hier nog even niet inzit . xxx

  • 16 Maart 2008 - 18:58

    Peter:

    Ik sluit mij bij de onderstaande reacties
    aan!
    jou belevenissen te mogen lezen in jou verhalen is leuk om te doen.
    Ik heb ervan genoten!!!!!!!!!
    Geniet nog even van de laatste dagen bij
    de ozzie,s.
    Have fun!

  • 16 Maart 2008 - 19:03

    Peter:

    Hoi lezers van Rick,s verhalen
    onderstaand had bovenstaand moeten zijn
    HaHaHafoutje!!!!!

  • 18 Maart 2008 - 17:23

    Doortje:


    Hoi Rick,

    Fijn dat je weer naar ons landje komt, maar jammer dat er een eind komt aan je geweldige verhalen.

    Ik heb vandaag tegen je moeder gezegd dat ze maar een bontjas mee moet nemen voor jou. Het gaat hier vriezen en sneeuwen.

    Ik ben geneigd om te zeggen neem een beetje van de zon, maar liever de temperatuur mee in je rugzak.

    Voor de laatste dagen nog heeeeel veel plezier en tot gauw. Goeie reis.

    Lieve groetjes,

    Doortje.

  • 19 Maart 2008 - 21:08

    Tsadok:

    Geweldig!
    Goede reis terug
    van ons allemaal.

  • 19 Maart 2008 - 22:16

    Brent & Anneke:

    He topper,

    Het einde is inmiddels al in zicht, voor ons is het ook nog maar 2 weekjes en dan heb ik nog 72 uur om me voor te bereiden voor de competitie :)

    Cool van het werken en met het geld kan je weer lekker wat surflesjes kopen!!

    Geniet nog even en in Nederland maar even bijkletsen.

    Knuf van ons en veel plezier nog even!!!!

  • 20 Maart 2008 - 13:03

    Bram Peijnenburg:

    hee bruur!

    wat een tijd gehad ofnie!?
    nog 1 dagje en je zit alweer op de bank met een zak paaseieren op je schoot te hangen voor de tv!

    ellende. ben net een week weze skieen en voel me u al dood ongelukkig dat ik weer thuus ben!

    haha, je verhalen waren super, net zoals de foto's. de rest hoop ik snel te horen en te zien als je weer thuus bent!

    goeie reis nog!
    bram (fam. peijnenburg) groet u!

  • 20 Maart 2008 - 14:46

    Siepi:

    Jammer, je spannende reisverhalen via internet voorbij! Maar leuk om ze binnenkort "life" te horen. Goeie reis jongen.
    P.s. bedankt voor je lieve kaartje.

  • 20 Maart 2008 - 17:55

    Henk:

    Heey Rick!

    Time flies when you're having fun.... Dat blijkt wel weer. Een goede thuisreis gewenst!

    CU Soon ien Huusse!
    Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2008

Bye Bye Australie!!!

16 Maart 2008

Back in Sydney

09 Maart 2008

Outback

03 Maart 2008

Cairns en werk!!

18 Februari 2008

Whitsundays trip en noodweer in Australie!!!
Rick

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 17857

Voorgaande reizen:

22 November 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: